Variant B: 30 km-woonstraat met parkeerhofjes als zijstraten met gelijkwaardige kruispunten

Het is ook mogelijk om de parkeerhofjes volgens Variant A als 30 km-woonstraten aan te sluiten op het Sandrinapad. Dit is in Variant B uitgewerkt door in plaats van uitritten te kiezen voor kruispuntplateau’s.

De parkeerhofjes van Vlek G worden daarmee gewone zijstraten die aansluiten via gelijkwaardige kruispunten. Op de verhoogd aangelegde kruispunten heeft alle verkeer van rechts voorrang, inclusief fietsers.

De combinatie van plateau en – afhankelijk van de rijrichting – rekening houden met verkeer van rechts, draagt bij aan een lagere passeersnelheid. Ook in deze variant blijft de wegversmalling (eventueel gecombineerd met een drempel) een nuttige aanvulling als maatregel om de snelheid te beperken.

Reactietermijn gesloten

De reactietermijn is inmiddels gesloten. Belangstellenden konden van 13 april tot en met 4 mei reageren op de onderstaande varianten. We bundelen alle vragen en reacties die via deze site zijn binnengekomen of die zijn gesteld tijdens de bewonersavond van 20 april of via de e-mail. Gezien de vele reacties, kan de beantwoording iets langer duren. Voordat het college van burgemeester en wethouders een besluit neemt, komt er een nieuw moment om u hier verder over te informeren.

Afbeeldingen

Cookie-instellingen